Harga Minyak Naik!

|

Apa dah jadi dengan minyak kita ni?

Gila ke luar biasa harganya?

Hari Rabu haritu, tengah-tengah training sepak takraw dekat Hospital Besar Ipoh, tetiba member punya handphone sudah bunyi. Permainan diberhentikan untuk sementara waktu untuk laluan iklan! :).

Tetiba dia sudah JERIT sebab minyak naik dari RM1.92 kepada RM2.70! Biru muka member. Yang tu baru naik motorsikal, yang naik kereta? Hijau kot macam "Incredible Hulk".

Yang saya plak dah tergamam dah. Timbul rasa tak puas hati. Alasan yang diberi oleh pemerintah negara kita ni sebab nak tampung kos cari gali Petronas yang melambung tinggi. Banyak sumber dalam internet yang saya baca. Ada yang berbaur politik ada yang fakta. Saya nasihatkan kalau nak tau cerita yang sebenar, baca dan rujuk pada yang pakar.

Minyak dah naik, barang keperluan dah naik, harga ebook, tool, script, software, hardware dalam internet ni naik jugak ker? Ada kena mengena dengan minyak jugak ker?

Kita dianugerahkan otak seberat lebih 1.5kg yang mengandungi berbilion-bilion saraf ni pikir la sendiri. Saya tinggalkan soalan itu pada pembaca sekalian untuk dijawab :).

0 comments:


Tukar Link dan Promosi Website - Webkios Direktori gratis untuk promosi dan tukar link website indonesia dengan berbagai macam kategori. Tambahkan website anda sekarang!