Google cash

|

Lama dah tak tengok blog ni. Tak update dari tarikh 23 Julai 2008 lagi. Kelmarin pergi ke klinik untuk check keadaan peha yang semakin membengkak akibat main sepak takraw. Besar sebelah sudah peha. Tapi itu semua tak mengapa. Selagi tangan boleh menaip pos ni, kira beruntung la tu :).

Untuk entry kali ini saya nak menceritakan secara ringkas tentang "Google Cash". Ia sebuah ebook yang menarik yang mesti dibaca.

Anda tahu tak lebih dari 200 juta manusia kat muka bumi ni, yang mempunyai internet connection, menggunakan Google sebagai enjin carian utama untuk mencari maklumat di internet? Ramaikan! Oleh itu tidak hairan la ramai di antara penggiat-penggiat buat duit di internet berebut-rebut untuk berada di ranking teratas Goolge.

Itu tidak termasuk lagi penggunaan Google Adwords. Kepada yang tidak tahu, Google Adwords adalah salah satu cabang PPC (Pay Per Click) sistem yang di kawal oleh Google. Jika anda semua perasan semasa anda search tu, kat sebelah kanan itu ada satu iklan. Ada heading kat situ tertulis "Sponsored Links". Itu lah Google Adword yang dimaksudkan.

Google Adwords ni berlainan sikit dengan PPC. Ia adalah satu sistem iklan yang berbayar. Iklan-iklan tersebut akan di rank berdasarkan formula Cost per Click (CPC) dan juga Click Through Rate (CTR), bermaksud ia membolehkan iklan anda berada dalam ranking yang tinggi tanpa mengeluarkan modal yang lebih. Lagi tinggi CTR yang anda dapat, lagi tinggi ranking iklan anda dipaparkan. Ini adalah perkara penting yang perlu diingat. Iklan anda akan terterta di bahagian atas sekali di "Sponsored Link" tu, mempunyai peluang yang lebih cerah untuk mendapatkan klik tu tinggi. Jika klik tinggi, duit Google Adword pun tinggi. Baguskan!

Dalam ebook ni ia akan menceritakan semua sekali tentang Google Adwords dan juga Affiliates. Dari macam mana nak daftar sehingga untuk mendapatkan profit yang tinggi. Video tutorial pun ada jugak. Anda perlu ada internet connection untuk tengok video tu.

So, untuk bacaan lanjutan, sila download secara PERCUMA di sini - "Google Cash" (3.6Mb)

2 comments:

Anonymous said...

Bro, punya ladang ebook ya, kok ga pernah kehabisan ebook. Beternak dimana aja..

Anonymous said...

banyak ebook yang saya ada, tapi tak ada masa yang panjang untuk reviewnya kesemua. So, perlahan2 keluarkan nya satu persatu


Tukar Link dan Promosi Website - Webkios Direktori gratis untuk promosi dan tukar link website indonesia dengan berbagai macam kategori. Tambahkan website anda sekarang!